Descriere
	Introducere în psihologia individuală
	
	Această carte, apărută în ultima perioadă a activităţii lui Alfred Adler, are ca punct de plecare conferinţele pe care le-a ţinut în Statele Unite şi oferă o perspectivă generală asupra principiilor fundamentale ale psihologiei individuale. Conceptele importante ale teoriei adleriene — complexul de inferioritate, complexul de superioritate, stilul de viaţă, sentimentul social — şi diferite aspecte ale practicii terapeutice — amintirile din copilărie, visele, ajustarea socială, copiii problemă, relaţiile de cuplu şi sexualitatea — sunt prezentate pe larg şi ilustrate prin numeroase exemple. Ca o psihologie centrată pe Eu, psihologia individuală a exercitat o influenţă considerabilă asupra psihologiei umaniste şi a neo-psihanalizei. Toţi cei interesaţi de psihoterapie, consiliere psihologică, psihologie socială şi educaţie vor găsi în această ediţie o introducere accesibilă în psihologia individuală.
	
	Alfred Adler (1870–1937), medic şi psihoterapeut austriac, este fondatorul şcolii de psihologie individuală care se situează între psihanaliza lui Sigmund Freud şi logoterapia lui Viktor Frankl. Alături de Freud şi Jung este considerat unul dintre cei mai importanţi psihoterapeuţi moderni. Autor prolific, a publicat peste 300 de cărţi şi articole.
	
	Cuprins:
	Capitolul 1: Psihologia individuală — ştiinţa de a trăi
	Lupta pentru atingerea unui scop
	Modalităţi de a vedea lumea
	Influenţele parentale
	Ordinea la naştere
	Explorarea amintirilor din copilărie
	Logica particulară
	Importanţa interesului social
	Sentimente şi emoţii
	Abordarea generală
	
	Capitolul 2: Complexul de inferioritate
	Conştient şi inconştient
	Relaţiile noastre sociale
	Limbaj şi comunicare
	Învăţarea socială
	Depăşirea limitărilor
	Sentimentele de inferioritate
	
	Capitolul 3: Complexul de superioritate
	Scopul de superioritate
	Evitarea soluţiilor reale
	Superioritate şi inferioritate
	Interesul de sine
	Lăudăroşenie şi încredere
	Ambiţia sănătoasă
	
	Capitolul 4: Stilul de viaţă
	Recunoaşterea stilului de viaţă
	Stilul de viaţă „normal"
	Stilul de viaţă „inadecvat"
	Metode de diagnostic
	Dezvoltarea sentimentului social
	Depăşirea depresiei şi spaimei
	
	Capitolul 5: Amintirile din copilărie
	Descoperirea prototipului
	Tipuri de amintiri
	Moartea în familie
	Amintirile copiilor răsfăţaţi
	Amintiri speciale
	Analiza predictivă
	
	Capitolul 6: Expresiile stilului de viaţă
	Limbajul trupului
	Timiditatea
	Dispoziţii
	Dezvoltarea trăsăturilor personale
	Stăpânii propriului nostru destin
	Invidie şi gelozie
	Protestul viril
	
	Capitolul 7: Visele
	Viaţa viselor
	Scopul viselor
	Logica visului
	Metode de interpretare
	Visători şi nevisători
	Vis şi hipnotism
	
	Capitolul 8: Copiii-problemă
	Principiile educaţiei
	Să înţelegem părinţii şi copiii
	Complexul de superioritate la copiii-problemă
	Unele trăsături ale copiilor-problemă
	Copiii supradotaţi
	Cum să încurajezi copiii
	Ordinea la naştere şi dinamica familiei
	
	Capitolul 9: Adaptarea socială
	Contextul social
	Probleme comportamentale
	Adaptarea la şcoală
	Înfruntarea celor trei îndatoriri ale vieţii
	Necesitatea de a construi personalitatea
	
	Capitolul 10: Sentimentul social şi bunul-simţ
	Utilitatea socială
	Complexele ascunse
	Simptomele nevrotice
	Un istoric de caz
	Încurajarea
	
	Capitolul 11: Relaţiile intime
	Importanţa pregătirii
	Egalitatea sexelor
	Dinamica atracţiei
	Copilul răzgâiat
	Consilierea
	Atitudini greşite
	Semne de pericol
	Căsătoria ca îndatorire socială
	
	Capitolul 12: Sexualitatea şi problemele sexuale
	Fapt şi superstiţie
	Sexualitatea infantilă
	Stilul de viaţă şi sexualitatea
	O infracţiune
	Excesul sexual
	
	Concluzii
	Bibliografie selectivă
	Cărţi de Alfred Adler
	Cărţi despre Alfred Adler şi opera lui
	Index