Dezvoltare personală
< Dezvoltare personală
Cinematerapia prin desene animate
Citește sample

Cinematerapia prin desene animate

Autor: Virginie Lemaire de Bressy

Nr. de pagini: 384

ISBN: 978-606-40-2165-6


Formate disponibile:

 

59.00 RON 39.53 RON

Titlul original: Cinémathérapie par les dessins animés
Limba originală: franceză
Traducere de Olga Ceaușu
Format: 13X20
Anul apariţiei: 2024


Demn urmaș al basmelor tradiționale, filmul de desene animate constituie, pentru copii, o fabuloasă resursă pentru educare, maturizare și chiar vindecare sufletească. Bazându-se pe vizionarea și discutarea unor filme împreună cu familia, cartea pleacă de la animații clasice (Regele Leu, Mașini, Frumoasa și Bestia și altele), pentru a face mai accesibile problemele specifice copilăriei (stima de sine, anxietatea, gelozia, doliul etc.). Cu ajutorul unor modele de dialog și al unor jocuri terapeutice, părinții (dar și educatorii ori terapeuții) vor putea să-i ajute pe copii să devină mai deschiși la schimbare, mai încrezători, mai determinați și mai atașați de valorile pozitive ale familiei și comunității.


Virginie Lemaire de Bressy, coach și doctor în psihologie, consiliază copii și adulți, dar animă și ateliere de cinematerapie în departamentul Alpilor Maritimi din Franța.



Cuprins

Introducere

PARTEA ÎNTÂI: A FOST ODATĂ CA NICIODATĂ… CINEMATERAPIA
I. Cinematerapia
1. În ce moduri filmul ne poate influenţa viaţa?
2. Filmele și basmele, două instrumente complementare

II. Desenele animate: basmele noastre moderne
1. Când au apărut desenele animate
2. Moștenirea basmelor
3. Particularităţile basmului animat

III. Cele trei elemente de bază ale unei cinematerapii eficace în familie

1. Să împărtășim
2. Să discutăm
3. Să experimentăm

IV. Cum pregătim și ne bucurăm de timpul petrecut împreună

1. Să vizionăm un film în familie
2. Să stimulăm atenţia conștientă
3. Să alegem filmul potrivit
4. Să înţelegem mai bine anumite reacţii relevante

V. Să încurajăm dialogul

1. Cum deschidem discuţia
2. Cum facilităm identificarea și proiecţia
3. Cum găsim cuvintele potrivite
4. O ascultare atentă și activă
5. Să le oferim o acompaniere neutră?
6. Să lăsăm timp de gândire 1
7. Cum gestionăm imaginile șocante
8. Dialogul nu este de ajuns

VI. Cum să experimentăm cu basmele animate și cum să profităm de aportul lor
1. Jocul, un mod de a comunica și de a acţiona altfel
2. Jocul pentru stimularea imaginaţiei
3. Câteva exemple de jocuri pentru a stimula imaginaţia copiilor, pentru a-i ajuta să se exprime și să acţioneze
4. De la joc la stabilirea unui obiectiv

VII. Recapitularea elementelor importante abordate în Partea întâi



PARTEA A DOUA: ÎNCEPE AVENTURA…

I. Ce instrumente să folosim
1. Pentru a împărtăși
2. Pentru a dialoga
3. Pentru a experimenta

II. Temele recurente
1. Dârzenia (determinarea)
2. Acceptarea schimbării
3. Capacitatea de adaptare
4. Optimismul
5. Încrederea în sine
6. Valorizarea „binelui“
7. Familia
8. A face faţă temerilor

III. Tarzan
1. Adopţia, a-ţi găsi locul potrivit
2. Trecerea la vârsta adultă, ce înseamnă să devii „om“
3. Acceptarea diferenţelor
4. Joc: „a-ţi găsi vocea“

IV. Mașini
1. Ieșirea din izolare
2. Să știi să faci lucrurile în ritmul potrivit: o fericire simplă
3. Spiritul sportiv
4. Joc: „Mașini — patru tururi“

V. Cum să îţi dresezi dragonul
1. Acceptarea diferenţelor
2. Cum legăm o prietenie
3. Handicapul
4. Joc: „Desenează-mi un dragon“

VI. Regatul de gheaţă

1. Gestionarea emoţiilor
2. Libertatea
3. Diferenţele dintre fraţi
4. Să înveţi să ai încredere
5. Joc: „Găsește-ţi spaţiul de libertate“

VII. Lilo și Stitch

1. Familia refăcută
2. Conflictul, prietenul nostru
3. Depășirea determinismului
4. Cum să gestionăm respingerea
5. Joc: Colorăm emoţii

VIII. Frumoasa și Bestia

1. A vedea dincolo de aparenţe
2. Dreptul la a doua șansă
3. Sentimentul de singurătate: nu suntem niciodată cu adevărat singuri
4. Forţa visurilor 282
5. Joc: „Construiește-ţi visurile“

IX. Regele Leu
1. Ciclul vieţii
2. Doliul după pierderea unui apropiat
3. Filosofia hakuna matata
4. Acceptarea greșelilor
5. Joc: „Creează-ţi o oază interioară: fiecare cu hakuna matata sa“

X. Întors pe dos

1. Un alt mod de a înţelege emoţiile
2. Dreptul de a ne schimba
3. Teama de schimbare a domiciliului
4. Joc: „MimEmo“

Câteva filme de animaţie suplimentare
Concluzie
Indice de teme

Temele din carte

Acceptarea schimbării
Adolescenţa
Adopţia
Capacitatea de adaptare
Creșterea (maturizarea)
Dârzenia (determinarea)
Diferenţa
Familia recompusă
Fraţii (și surorile)
Frica (temerile)
Furia
Gelozia (invidia)
Greșeala e importantă (depășirea perfecţionismului)
Handicapul
Hărţuirea
Iertarea și răzbunarea
Imaginaţia
Iubirea (dragostea)
Încrederea în sine
Întrajutorarea
Libertatea
Limitele: importanţa regulilor, dacă vrem să creștem
Moartea
Optimismul
Prietenia
Răbdarea
Răutatea și nuanţele ei
Respectul de sine și faţă de ceilalţi
Rolul părinţilor și al familiei
Valorizarea binelui
Visurile, obiectivele și limitele ambiţiei
Alte câteva teme
Cinstea (onestitatea)
Dependenţele și consecinţele lor
Despărţirea părinţilor
Echilibrul între muncă și familie
Ecologia și protejarea naturii
Forţa: diferite moduri de a fi puternic
A împărţi
Muzica
Sexualitatea
Timiditatea

Indice (basme animate)

Anexe
Anexa 1
Anexa 2
Anexa 3
Anexa 4
Anexa 5
Bibliografie

   

   
Închide preview
Acest site foloseşte cookies. Continuarea navigării presupune că eşti de acord cu utilizarea cookie-urilor. Află detalii.
Am înţeles

Produs adăugat cu succes în coș

X
CONTINUĂ CUMPĂRĂTURILE FINALIZEAZĂ COMANDA