Nu aveți produse în coș
Descriere
Primul volum din Măștile Zeului, seria monumentală în patru volume a lui Joseph Campbell
În Mitologia primitivă, Campbell analizează expresiile venerației religioase la oamenii timpurii și ecourile acestora în riturile triburilor primare supraviețuitoare. Campbell arată cum mitul ne-a modelat înțelegerea lumii, văzută și nevăzută, de-a lungul timpului. Pe măsură ce explorează și împărtășește imagini și practici mitice arhetipale, el indică, de asemenea, modul în care aceste concepte ne influențează viața personală.
„Măștile Zeului este cea mai cuprinzătoare și cea mai imaginativă lucrare pe care o avem despre un subiect care mai devreme sau mai târziu trebuie să atragă atenția fiecărui cititor serios."
— The New York Times
Joseph Campbell (1904-1987) s-a născut la New York și a absolvit Columbia University, unde s-a specializat în literatura medievală. După ce a obținut un master, și-a continuat studiile la universități din Paris și München. Din 1934 a fost profesor la Sarah Lawrence College, unde a predat timp de aproape 40 de ani și unde, în onoarea lui, a fost înființată Catedra Joseph Campbell, în cadrul departamentului de mitologie comparată.
De-a lungul vieții, a călătorit mult și a scris numeroase cărți, printre care bestsellerurile Eroul cu o mie de chipuri și Miturile care ne învață să trăim.
La Editura Trei a mai apărut Puterea mitului (în dialog cu Bill Moyers).
Cuprins
Cuvânt-înainte
La încheierea Măștilor Zeului
O notă la Ediția din 1969 a Mitologiei primitive
Cuvânt-înainte al editorilor operelor complete ale lui Joseph Campbell
Prolog — pentru o istorie naturală a zeilor și a eroilor
I. Trăsăturile unei noi științe
II. Fântâna trecutului
III. Dialogul dintre știință și romantism
Partea întâi. Psihologia mitului
Introducere. Lecția măștii
Capitolul 1. Enigma imaginii moștenite
I. Mecanismul declanșării înnăscute
II. Stimulul-semn supranormal
Capitolul 2. Amprentele experienței
I. Agonie și extaz
II. Forța de structurare a vieții pe pământ
III. Amprentele din prima copilărie
IV. Animismul spontan al copilăriei
V. Sistemul sentimentelor grupului local
VI. Impactul bătrâneții
Partea a doua. Mitologia cultivatorilor primitivi
Capitolul 3. Provincia culturii civilizațiilor superioare
I. Protoneoliticul: cca 12500–7000 î.Hr.
II. Neoliticul de bază: cca 7000–3500 î.Hr.*
III. Neoliticul târziu: cca 5000–3500 î.Hr.*
IV. Orașul-stat sacru: cca 5400–2500 î.Hr.
Capitolul 4. Provincia regilor sacrificați
I. Legenda distrugerii lui Kash
II. O noapte a Șeherezadei
III. Regele și fecioara focului sacru
Capitolul 5. Ritualul iubire-moarte
I. Moartea și învierea Fecioarei
II. Evenimentul mitologic
III. Persefona
IV. Monstrul Anghilă
V. Paralelism sau difuziune?
VI. Ritualul iubire-moarte în America precolumbiană
Partea a treia. Mitologia vânătorilor primitivi
Capitolul 6. Șamanism
I. Șamanul și preotul
II. Magia șamanică
III. Viziunea șamanică
IV. Aducătorul focului
Capitolul 7. Animale Stăpâne
I. Legenda dansului bizonului
II. Mitologia paleolitică
III. Ritualul întoarcerii sângelui
Capitolul 8. Peșterile paleolitice
I. Șamanii Marii Vânători
II. Madona mamuților
III. Stăpânul urs
IV. Mitologiile celor două lumi
Partea a patra. Arheologia mitului
Capitolul 9. Pragurile mitologice ale paleoliticului
I. Etapa Australopithecus (3,3–2,1 milioane î.Hr.)
II. Etapa Homo erectus (1890000–70000 î.Hr.)
III. Etapa Omului de Neanderthal (cca> 200000–23000 î.Hr.)
IV. Etapa Omului de Cro-Magnon (cca 38000–7000 î.Hr.)
V. Stilul capsian-microlitic (cca 30000–4000 î.Hr.)
Capitolul 10. Etapele mitologice ale neoliticului
I. Marele Șarpe al primilor cultivatori (cca 12500 î.Hr.?)
II. Nașterea civilizației în Orientul Apropiat (cca 12500–2500 î.Hr.)
III. Marea difuzie
Concluzie. Funcționarea mitului
I. Imaginile locale și modul universal
II. Sclavia iubirii, a puterii și a virtuții
III. Eliberarea din sclavie
Index
Afișează mai mult
În Mitologia primitivă, Campbell analizează expresiile venerației religioase la oamenii timpurii și ecourile acestora în riturile triburilor primare supraviețuitoare. Campbell arată cum mitul ne-a modelat înțelegerea lumii, văzută și nevăzută, de-a lungul timpului. Pe măsură ce explorează și împărtășește imagini și practici mitice arhetipale, el indică, de asemenea, modul în care aceste concepte ne influențează viața personală.
„Măștile Zeului este cea mai cuprinzătoare și cea mai imaginativă lucrare pe care o avem despre un subiect care mai devreme sau mai târziu trebuie să atragă atenția fiecărui cititor serios."
— The New York Times
Joseph Campbell (1904-1987) s-a născut la New York și a absolvit Columbia University, unde s-a specializat în literatura medievală. După ce a obținut un master, și-a continuat studiile la universități din Paris și München. Din 1934 a fost profesor la Sarah Lawrence College, unde a predat timp de aproape 40 de ani și unde, în onoarea lui, a fost înființată Catedra Joseph Campbell, în cadrul departamentului de mitologie comparată.
De-a lungul vieții, a călătorit mult și a scris numeroase cărți, printre care bestsellerurile Eroul cu o mie de chipuri și Miturile care ne învață să trăim.
La Editura Trei a mai apărut Puterea mitului (în dialog cu Bill Moyers).
Cuprins
Cuvânt-înainte
La încheierea Măștilor Zeului
O notă la Ediția din 1969 a Mitologiei primitive
Cuvânt-înainte al editorilor operelor complete ale lui Joseph Campbell
Prolog — pentru o istorie naturală a zeilor și a eroilor
I. Trăsăturile unei noi științe
II. Fântâna trecutului
III. Dialogul dintre știință și romantism
Partea întâi. Psihologia mitului
Introducere. Lecția măștii
Capitolul 1. Enigma imaginii moștenite
I. Mecanismul declanșării înnăscute
II. Stimulul-semn supranormal
Capitolul 2. Amprentele experienței
I. Agonie și extaz
II. Forța de structurare a vieții pe pământ
III. Amprentele din prima copilărie
IV. Animismul spontan al copilăriei
V. Sistemul sentimentelor grupului local
VI. Impactul bătrâneții
Partea a doua. Mitologia cultivatorilor primitivi
Capitolul 3. Provincia culturii civilizațiilor superioare
I. Protoneoliticul: cca 12500–7000 î.Hr.
II. Neoliticul de bază: cca 7000–3500 î.Hr.*
III. Neoliticul târziu: cca 5000–3500 î.Hr.*
IV. Orașul-stat sacru: cca 5400–2500 î.Hr.
Capitolul 4. Provincia regilor sacrificați
I. Legenda distrugerii lui Kash
II. O noapte a Șeherezadei
III. Regele și fecioara focului sacru
Capitolul 5. Ritualul iubire-moarte
I. Moartea și învierea Fecioarei
II. Evenimentul mitologic
III. Persefona
IV. Monstrul Anghilă
V. Paralelism sau difuziune?
VI. Ritualul iubire-moarte în America precolumbiană
Partea a treia. Mitologia vânătorilor primitivi
Capitolul 6. Șamanism
I. Șamanul și preotul
II. Magia șamanică
III. Viziunea șamanică
IV. Aducătorul focului
Capitolul 7. Animale Stăpâne
I. Legenda dansului bizonului
II. Mitologia paleolitică
III. Ritualul întoarcerii sângelui
Capitolul 8. Peșterile paleolitice
I. Șamanii Marii Vânători
II. Madona mamuților
III. Stăpânul urs
IV. Mitologiile celor două lumi
Partea a patra. Arheologia mitului
Capitolul 9. Pragurile mitologice ale paleoliticului
I. Etapa Australopithecus (3,3–2,1 milioane î.Hr.)
II. Etapa Homo erectus (1890000–70000 î.Hr.)
III. Etapa Omului de Neanderthal (cca> 200000–23000 î.Hr.)
IV. Etapa Omului de Cro-Magnon (cca 38000–7000 î.Hr.)
V. Stilul capsian-microlitic (cca 30000–4000 î.Hr.)
Capitolul 10. Etapele mitologice ale neoliticului
I. Marele Șarpe al primilor cultivatori (cca 12500 î.Hr.?)
II. Nașterea civilizației în Orientul Apropiat (cca 12500–2500 î.Hr.)
III. Marea difuzie
Concluzie. Funcționarea mitului
I. Imaginile locale și modul universal
II. Sclavia iubirii, a puterii și a virtuții
III. Eliberarea din sclavie
Index