Descriere
Al treilea volum coordonat de Heidi Gerard Kaduson și Charles E. Schaefer oferă acces celor interesați de tratamen ul copiilor la încă 101 de tehnici ale terapiei prin joc grupate în șapte secțiuni: tehnici ale artelor expresive, tehnici de joc cu marionete, tehnici de spus povești, tehnici de joc în grup, tehnici de joc cu obiecte și jucării, tehnici de jucat jocuri și alte tehnici. Pentru fiecare tehnică este prezentată ideea care stă la baza ei, o descriere detaliată și o ilustrare a modului în care tehnica respectivă este utilizată cu copiii. Cartea permite cititorului să constate cum sunt folosite diverse tehnici pentru facilitarea exprimării și elaborării problemelor psihologice, într -o manieră amuzantă și securizantă și poate ajuta psihologii și educatorii să-și dezvolte creativitatea și să extindă folosi rea jocului pentru a ajuta copiii aflați în dificultate.
Heidi Kaduson, specializată în intervenția psihologică pentru copii, este director al Institutului de Formare în Terapia prin Joc din comitatul Monroe, statul New Jersey. A coordonat împreună cu Charles Scaefer volumele 101 tehnici favorite ale terapiei prin joc și Alte 101 tehnici favorite ale terapiei prin joc apărute la Editura Trei.
Charles Schaefer este profesor emerit de psihologie la Fairleigh Dickinson University (New Jersey) şi cofondator al Asociației pentru Terapia prin Joc din SUA.
„Aflarea intereselor copilului, a ceea ce exercită o fascinație specială asupra lui, reprezintă o parte vitală în procesul de a-l face să se simtă înțeles și acceptat necondiționat. Evenimentul care i-a stimulat copilului imaginația, fie el o carte, un film sau orice altceva, poate deveni o trambulină pentru implicarea copilului, pentru construirea încrederii și pentru lansarea unei călătorii ludice spre vindecare și creștere. Povestea din repertoriul imaginativ al copilului revelează imagini simbolice pline de potențial înnăscut pentru dezvoltarea acestuia." - Brenda Lawrence
"Copiilor le place să se joace. Jocurile despre sentimente sunt mai puțin amenințătoare pentru majoritatea copiilor decât o conversație directă despre sentimente. Utilizarea acestui joc la începutul terapiei îi permite terapeutului să obțină informații prețioase, iar copilului să se simtă confortabil cu terapeutul și cu pro cesul terapeutic." - Maryanne Bongiovani
Cuprins
Prefaţă
Colaboratori
Secţiunea Unu - Artele expresive
1. Colajul familiei
Jerri Simms Shepard
2. Exprimarea problemei prin desen
Peggy Woehrlen
3. Tehnici pentru rezolvarea problemelor: Mânuirea procesului de luare a deciziilor
Judith D. Bertoia
4. Tehnici pentru rezolvarea problemelor: banda desenată
Judith D. Bertoia
5. Sculptura durerii
Brenda L. Biederman
6. În amintirea lui... sau Torţa Iubirii: o tehnică de procesare manuală
Betty Bedard‑Bidwell
7. Proiectul artistic al familiei
Judith A. DeTrude
8. Pictura cu nisip
Denise K. Filley
9. Desenarea senzorială/kinetică a mâinii de către familie
Denise K. Filley
10. Toate sunt încurcate
Paris Goodyear‑Brown
11. La vânat de instrumente de relaxare
Teresa A. Glatthorn
12. Sentimente invizibile
Sueann Kenney‑Noziska
13. Utilizarea metaforei pentru pregătirea atentă a procesului terapeutic prin joc: golirea unui coș de gunoi plin de sentimente
Nancy Riedel Bowers
14. Marfarul
Jacqueline Johnson
15. Apă și ulei — se amestecă ele?
Diana Malca
16. Desen de grup
Jean Stirling Albaum
17. Desenarea soluţiei
David Hudak
18. A-ţi lua rămas bun: ruperea verigilor din lanţ
Brenda Lawrence
19. Cartea mea de povești
Inés Schroeder
20. Graficul sentimentelor
Maryanne Bongiovani
21. Sentimentele ursuleţului de pluș
Mary Determan
22. Fă un „desen" al familiei
Heidi Gerard Kaduson
23. Creierul meu
Jennifer Fortier
24. Conectează-te, deconectează-te
Celia Linden
25. Lucrul cu imaginile ludice ale copiilor temători
Bertha Mook
26. Povești în nisip
Erika L. Surkin
27. Cartea de povești terapeutice de înaltă tehnologie
Erika L. Surkin
28. Peretele furiei
Karen M. Sribney
29. Aventura din junglă (sau din oraș)
Lawrence C. Rubin
30. Combinarea artei cu terapia înlădiţa cu nisip în cazul copiilor abuzaţi sexual
Carla J. Reyes
31. Activitatea peretelui cu sentimente
Sharon Picard
32. Forme și instrucţiuni
Sharon Picard
33. Sculpturi din sentimente
Ruth Ouzts Cash
34. E petrecerea mea
Jodi Ann Mullen
35. Jocul cu loţiunea: o tehnică din terapia prin joc
Margery Lewy Rieff
36. Desenul în trei dimensiuni: transcenderea timpului
Nancy F. Cincotta
37. Diagrama interacţiunilor familiale
Kathleen Truax
38. Cartea sentimentelor
Neresa B. Minatrea și Susan H. James
Secţiunea a doua - Păpușile
39. Păpușa tăcută
Sylvia Fisher
40. Folosirea teatrului de păpuși împreună cu fotografia:
o tehnică de vindecare
Vivian Gentz
41. Părintele ca actor invitat
Jennifer Baggerly
42. Soluţionarea problemelor în terapia prin joc
Susan M. Swearer
Secţiunea a treia - Poveștile
43. Totemul Băţului vorbitor: O tehnică de terapie prin joc pentru familie, pentru învăţarea ascultării, prezenţei și exprimării adevărului propriu
Deborah Armstrong Hickey
44. Povestea extinsă
Jeffrey S. Ashby, Shane Blasko,Linda Pak Bruner, Jim Martin
45. Lucrul cu visul copilului
Melissa V. Bush
46. Împărtășirea frumuseţii pentru animarea spiritului
Vivian Gentz
47. Unde mă aflu? Efectele imigraţiei asupra copiilor
Diana P. Malca
48. Poarta către un loc special
Tracy C. Leinbaugh
49. Interpretarea teatrală a poveștilor în terapia prin joc
Shelley A. Jackson
50. Împărtășirea poveștilor în stil adlerian
Terry Kottman
Secţiunea a patra - Grupurile
51. „M-am săturat de..." ouă
Paris Goodyear‑Brown
52. Provocarea turnului Jenga
Heidi Gerard Kaduson
53. Șarada sentimentelor
Cynthia Reynolds
54. Jocul de-a ghicitul
Bob H. Milich
55. Jocul cu hârtia igienică
Norma Y. Leben
56. Jocul picnicului în spaţiu
Norma Y. Leben
57. Panoul dispoziţiei
Janice Jung
58. Vasul cu aur de la capătul curcubeului
Karen L. Hutchinson
59. Locul meu special
Mary T. Foret
Secţiunea a cincea - Jucării
60. Balonașe, pene și respiraţie
Teresa A. Glatthorn
61. Hai să-ţi văd mușchii puternici: o tehnică de joc antrenantă și interactivă =
Sandra L. Lindaman
62. Mingile de interacţiune=
Kyla Chambers
63. Dulăpiorul cu jucării
Nancy Kuntz
64. Jocul Darts din cauciuc
Sylvia Fisher
65. Jocul cu apă-și-nisip sau jocul senzopatic
Joop Hellendoorn
66. Linia inimii și a vieţii: reconstrucţia narativă în sprijinirea joculuicu căsuţa păpușilor
Suzanne Getz Gregg
67. Crema de ras
Corinne H. Greenberg
68. Cartonașele vorbitoare
Peter Mortola
69. Emoţiometrul
Lawrence C. Rubin
70. Să ne jucăm cu mingea
Mary Lou Sherry
71. Crearea unui nou scenariu
în lădiţa cu nisip
Daniel D. Sweeney
72. Bagheta magică
Virginia B. Allen
73. Jocul tonului emoţional
Heidi Gerard Kaduson
74. Bule și limite
Teresa M. Christensen
75. Balonul cu mesaj
Cindy A. Stear
Secţiunea a șasea - Jocurile
76. Jocul calculelor aritmetice
Heidi G. Kaduson
77. Tehnica Jocul măgărușului
Michelle Hodsdon
78. Subiecte
Sylvia Fisher
79. Jocul de-a oposumul
Jo Anne Mitchell
80. Jocul „Construiește-ţi propriile sentimente"
Joop Hellendoorn
81. Jocul batistuţei furioase
Denise K. Filley
82. Jocul Călătoriei în timp
Brenda Lawrence
83. Jocul Cartonașelor cu sentimente
Maryanne Bongiovani
84. Jocul Gestalt de imagerie pentru doliu
Dora C. Finamore
85. Jocul Coroanei: de-a regii și reginele
Dennis C. Gold
86. Jocul Feedbackului
Chari Campbell
87. Jocul cu pana și piatra
Melissa F. Kalodner
88. Jocul de luptă și alinare
cu ghemotocul de vată
Evangeline Munns
89. Trasul la ţintă
Inés Schroeder
90. Întâlnirea cu domnul Șmecher
Saralea E. Chazan
91. Jocul de grup cu fasolea pestriţă
Adeyinka M. Akinsulure‑Smith
92. Pietrele îngrijorării
Judith Anastasia
93. Pescuitul de sentimente
Daniel Yeager
Secţiunea a șaptea - Alte tehnici de lucru
94. Crearea unei ambianţe pentru terapia prin joc cu copii afro-americani=
Alvin Ramsey
95. Momentul oportun: răspunsul terapeutic în cabinet=
Wendy M. Miller
96. Corpul meu îmi aparţine numai mie
Claire Milgrom
97. Ancheta ascunsă
H. Mike Kanitz
98. Utilizarea tehnicilor de terapie filială în școala elementară, cu copiii aflaţi la vârsta latenţei
Linda Herschenfeld
99. Nume de indieni (nativi americani): o tehnică terapeutică prin joc
Sandra B. Frick‑Helms
100. Tehnica Curăţeniei Creative
Dale‑Elizabeth Pehrsson
101. Ochelarii pentru viitor, vorbind cu viitorul: vizualizarea comportamentului dorit
Robert W. Freeman
Despre coordonatori