Educație și Formare
< Educație și Formare
Tulburarea cu deficit de atenție și/sau hiperactivitate (ADHD). Aspecte teoretice și practice pentru cadre didactice și psihopedagogi

Tulburarea cu deficit de atenție și/sau hiperactivitate (ADHD). Aspecte teoretice și practice pentru cadre didactice și psihopedagogi

Autor: Florentina-Ionela Lincă, Florentina-Lavinia Matei

Nr. de pagini: 147

ISBN: 978-606-40-1769-7


Acest produs este gratuit!


Descarcă GRATUIT de AICI cartea în format electronic


Cartea de față cuprinde un set de instrumente și de bune practici, care pot susține demersurile cadrelor didactice, ale psihoterapeuților, precum și ale părinților copiilor cu ADHD pentru incluziunea acestor copii în școala de masă, dar și în societate.
Totodată, cartea subliniază faptul că lucrul cu persoanele cu cerințe educaționale speciale și cu nevoi de sprijin, așa cum sunt și elevii cu ADHD, presupune nu numai concentrarea pe problemele de sănătate mintală sau fizică, ci, în egală măsură, presupune și luarea în calcul a calității vieții persoanei aflate în dificultate și a familiei acesteia.
Volumul se adresează părinților copiilor cu ADHD, dar și specialiștilor care lucrează cu elevii diagnosticați cu această afecțiune. În esență, obiectivul nostru este acela de a simplifica munca specialiștilor, pe de o parte, și de a reduce dificultățile de adaptare la mediul social și școlar ale elevilor cu ADHD, pe de altă parte.

Florentina-Ionela Lincă este cadru didactic în cadrul Facultății de Psihologie și Științe ale Educației, Departamentul Științe ale Educației, Universitatea din București. Are o experiență de 7 ani în lucrul cu elevii cu ADHD și participă la proiecte de cercetare dedicate sprijinului copiilor cu probleme de sănătate mintală, ocupând funcția de cercetător științific psiholog în cadrul Spitalului Clinic de Psihiatrie "Prof. dr. Alexandru Obregia". Domeniile sale de interes sunt: tulburările de neurodezvoltare, terapia tulburărilor de limbaj, evaluarea stării de sănătate psiho-comportamentală şi a tulburărilor clinice la copii și adolescenți, intervențiile corectiv-recuperative în deficiențele senzoriale și cercetarea clinică avansată.

Florentina-Lavinia Matei este absolventă a Facultății de Psihologie și Științele Educației, Universitatea din București, specializarea Pedagogie, este doctor în Științele Educației și cadru didactic titular în departamentul de Științele Educației al Facultății de Teologie Ortodoxă și Științele Educației de la Universitatea "Valahia" din Târgoviște, având o experiență de peste șapte ani în domeniul științelor educației.


Cuprins

Argument

Partea I. Caracteristicile personale și clinice ale școlarului mic cu deficit de atenție și/sau hiperactivitate (ADHD)

Capitolul I. Temperament dificil sau tulburare cu deficit de atenție și/sau hiperactivitate?
1.1. Caracteristici ale tulburării cu deficit de atenție și/sau hiperactivitate
1.2. ADHD — diagnosticul diferențial
1.3. Etiologia tulburării cu deficit de atenție/hiperactivitate
1.4. ADHD — comorbidități/tulburări asociate

Capitolul 2. Educarea elevilor cu ADHD în România
2.1. Cadrul legislativ privind copilul cu ADHD în România
2.2. Cine și cum diagnostichează tulburarea cu deficit de atenție/hiperactivitate/impulsivitate?
2.3. Cerințe educaționale speciale și nevoi de sprijin
2.4. Perspective asupra educării copilului cu cerințe educaționale speciale
2.5. Soluții pentru ameliorarea simptomatologiei copilului cu ADHD

Capitolul 3. Instruirea școlară a copilului cu ADHD
3.1. Integrarea copilului cu ADHD în școala de masă
3.2. Teorii tradiționale și moderne cu privire la procesul de învățare al elevilor cu ADHD
3.3. Managementul eficient al clasei în care se află un elev cu ADHD: Strategii funcționale de a face față situațiilor stresante
3.4. Jocul didactic pentru copilul cu ADHD
3.5. Programe de intervenție personalizate în mediul școlar pentru elevii cu ADHD
3.6. Vinietă

Partea a II‑a. Intervenții corectiv-recuperative în ADHD

Capitolul 4. Activități didactice
Anexă. Fișe de lucru
ADHD…
Funcții executive
Cum mă face să mă simt ADHD?
Ce îmi place la faptul că am ADHD?
Sunt bun la…
ADHD în viața mea
Planificați și organizați timpul — fișă pentru specialiști și părinți
Organizați spațiul
Provocări în timpul rezolvării temelor pentru acasă
Listă de verificare pentru succesul realizării temelor școlare

Concluzii
Bibliografie

   

   
Acest site foloseşte cookies. Continuarea navigării presupune că eşti de acord cu utilizarea cookie-urilor. Află detalii.
Am înţeles

Produs adăugat cu succes în coș

X
CONTINUĂ CUMPĂRĂTURILE FINALIZEAZĂ COMANDA