Alte colecții
< Alte colecții
Neurodiversitatea în învățământul superior. Instrumente pentru o educație universitară incluzivă pentru studenții cu tulburări specifice de învățare

Neurodiversitatea în învățământul superior. Instrumente pentru o educație universitară incluzivă pentru studenții cu tulburări specifice de învățare

Autor: Coord. Cristina Dumitru

ISBN: 978-606-40-1571-6


Acest produs este gratuit!

Descarcă de AICI cartea în format electronic

Colecția: Educație și formare
Anul apariției: 2022


Descarcă de AICI cartea în format electronic

Cartea de față cuprinde un set de bune practici, tehnici și instrumente care facilitează incluziunea și angajarea în învățare a studenților cu tulburări specifice de învățare (TSI), ca dislexia, disgrafia, discalculia, dispraxia, precum și a celor cu tulburări asociate, precum deficitul de atenție/hiperactivitate și tulburarea de spectru autist. Volumul se adresează specialiștilor care lucrează cu studenți cu tulburări specifice de învățare și cadrelor didactice care doresc să-și îmbunătățească și eficientizeze munca didactică și să amelioreze problemele academice ale studenților cu TSI.

Cristina Dumitru Tăbăcaru este doctor în științele educației, lector în cadrul Departamentului de Educație al Universității din Pitești, cu o experiență de peste 15 ani în domeniul educației speciale și al educației incluzive. De asemenea, este coordonatoare a mai multor proiecte Erasmus privind educația incluzivă și tulburările specifice de învățare.



CUPRINS

Partea I: PREGĂTIREA UNIVERSITARĂ A STUDENȚILOR CU TULBURĂRI SPECIFICE DE ÎNVĂȚARE. PROVOCĂRI ȘI OPORTUNITĂȚI

Capitolul I: Ce sunt tulburările specifice de învățare? (Claudia I. Iacob și Ruxandra Foloștină – Universitatea din București, România)
Capitolul II: Îmbunătățirea experiențelor de predare și învățare în învățământul superior pentru studenții cu tulburări specifice de învățare (Claudiu Langa și Adriana Nicoleta Lazăr – Universitatea din Pitești, România)
Capitolul III: Învățarea și predarea incluzivă în învățământul superior (Cristina Dumitru și Maria Magdalena Stan – Universitatea din Pitești, România)
Capitolul IV: Hibridizarea universitară și impactul învățării online asupra studenților cu tulburări specifice de învățare (Georgiana Dumitru – Universitatea din Pitești, România)
Capitolul V: Schemele conceptuale, instrumente de sprijinire a învățării eficiente la studenții cu tulburări specifice de învățare (Ruxandra Foloștină și Claudia I. Iacob – Universitatea din București, România)

Partea a II-a: ABORDAREA APLICATIVĂ A EDUCAȚIEI UNIVERSITARE INCLUZIVE

Capitolul I: Tulburările specifice de învățare: definiții, tipuri și caracteristici (Fernanda Gomes Santana – Logopsycom, Belgia)
Capitolul II: Strategii de predare în învățământul superior. Pedagogie incluzivă pentru învățarea online (Cristina Dumitru – Universitatea din Pitești, România)
Capitolul III: Instrumente pedagogice incluzive în învățământul superior (Chrysi Koundouraki, Creative Learning Programmes, Regatul Unit și Georgia Stagaki, European Education and Learning Institute, Grecia)
Capitolul IV: Educația incluzivă pentru studenți străini cu TSI, ADHD, ADD și TSA (Kristiina Kuparinen, Leena Kuosmanen și Riikka Kanervo – University of Laurea, Finlanda)
Capitolul V: Modalități de sprijin pentru starea de bine și sănătatea mintală a studenților cu TSI, ADHD și TSA (Begoña Duque – INCOMA, Spania)

Acest site foloseşte cookies. Continuarea navigării presupune că eşti de acord cu utilizarea cookie-urilor. Află detalii.

Produs adăugat cu succes în coș

X