Psihologie practică
Cum să-ți ajuți copilul la teme cu calm și fără stres

Cum să-ți ajuți copilul la teme cu calm și fără stres

Autor: Noel Janis-Norton

Nr. de pagini: 286

ISBN: 978-606-719-825-6


-25% Reducere Pret vechi: 35.00RON 26.25 RON

Titlul original: Calmer, Easier, Happier Homework
Traducere din engleză: Iulia Dodu
Anul apariţiei: 2016
Format: 130 x 200 mm, paperback


Fiecare părinte își dorește ca, încă din primii ani de școală, copilul lui să asimileze cât mai temeinic noțiunile și deprinderile care îi vor asigura un bun start în viață. Însă când vine vorba despre „temele pentru acasă", tentațiile desenelor animate și jocurilor video, cantitatea uneori prea mare de exerciții și programul haotic al copilului transformă temele în corvoadă, nervi și plânsete. Bazându-se pe zeci de ani de predare și consiliere psihoeducațională, autoarea oferă părinților cele mai adecvate soluții pentru a-i ajuta pe copii să devină mai ordonați, mai implicați și mai autonomi în rezolvarea temelor școlare. Pornind de la o serie de tehnici psihologice („lauda descriptivă", „ascultarea reflexivă", „recompense și măsuri"), autoarea demonstrează, cu nenumărate exemple, cum stabilirea unui program constant și previzibil pentru teme (inclusiv în perioadele de vacanță) poate îmbunătăți nu doar deprinderile de citit, scriere și memorare, dar și motivația și încrederea în sine a copilului. Cartea se adresează părinților cu copii între 4 și 14 ani, precum și învățătorilor și profesorilor de gimnaziu.


Noël Janis-Norton, învățătoare și psihopedagog cu peste 40 de ani experiență didactică în SUA și Anglia, este creatoarea metodei „Parentajul mai calm, mai uşor și mai fericit".



Cuprins

Avertisment
Mulţumiri
Cuvânt‑înainte


Secţiunea 1. Parteneri în educaţie: părinţi, elevi şi profesori


Capitolul 1 Cum se desfăşoară temele la voi acasă?
Capitolul 2 Ce este „succesul şcolar" şi de ce contează atât
de mult?
Capitolul 3 De ce şcolile nu sunt suficiente pentru a ajuta toţi elevii să îşi atingă potenţialul maxim
Capitolul 4 De ce este nevoie ca părinţii să se ocupe de educaţia copiilor lor, ce înseamnă acest lucru cu adevărat şi la ce poate duce

Secţiunea 2 Reguli şi rutine legate de efectuarea temelor cu calm şi fără stres
Capitolul 5 Reguli şi rutine esenţiale legate de efectuarea temelor cu calm şi fără stres
Capitolul 6 Stabilirea şi întărirea noilor reguli şi rutine legate de efectuarea temelor
Capitolul 7 Probleme tipice în efectuarea temelor şi soluţii pentru acestea
Capitolul 8 Calculatoare, meditatori şi caiete de exerciţii: ajutoare sau impedimente?
Capitolul 9 Îmbunătăţirea stilului de viaţă al celui mic poate perfecţiona obișnuinţele legate de efectuarea temelor

Secţiunea 3 Să învăţăm cum să învăţăm

Capitolul 10 Încurajarea autonomiei
Capitolul 11 Îmbunătăţirea memoriei şi culturii generale
Capitolul 12 Îmbunătăţirea deprinderilor de recapitulare
Capitolul 13 Îmbunătăţirea deprinderilor de gândire

Secţiunea 4 Cititul și scrisul: baza succesului şcolar
Capitolul 14 Îmbunătăţirea deprinderii de a asculta
Capitolul 15 Îmbunătăţirea deprinderii de a citi: acurateţe şi fluenţă
Capitolul 16 Îmbunătăţirea deprinderii de a citi: înţelegerea celor citite
Capitolul 17 Îmbunătăţirea deprinderilor de scriere: fraze, paragrafe, poveşti şi eseuri
Capitolul 18 Îmbunătăţirea ortografiei şi punctuaţiei
Capitolul 19 Îmbunătăţirea scrisului de mână
Capitolul 20 Îmbunătăţirea deprinderilor de recitire atentă şi corectare

Concluzie
Anexă Cea mai utilă listă de cuvinte