Educație și Formare
Sănătatea mentală a elevului. Ghid pentru personalul didactic

Sănătatea mentală a elevului. Ghid pentru personalul didactic

Autor: Dr. William Dikel

Nr. de pagini: 400

ISBN: 978-606-719-377-0


-30% Reducere Pret vechi: 43.35RON 30.35 RON

Titlul original: The Teacher's Guide to Student Mental Health
Limba originală: engleză
Traducere de: Daniela Andronache
Anul apariţiei: 2015
Format: 145 x 205 mm, paperback


Unu din cinci copii și adolescenţi suferă de o tulburare mentală, potrivit unui studiu nord-american din 2013. Cartea de faţă oferă profesorilor, psihologilor școlari și managerilor din domeniul educaţional informaţiile psihologice și strategiile didactice necesare pentru a asigura un mediu previzibil, empatic și sigur pentru elevii afectaţi de ADHD, tulburări de conduită, anxităţi, depresii, autism, adicţii și alte afecţiuni psihice. Acest ghid practic oferă informaţii și sfaturi legate de managementul clasei și de stilul de învăţare al elevilor cu vulnerabilităţi psihice, dar propune și o serie de intervenţii psihologice suportive, comportamentale și de învăţare socio-emoţională, realizabile împreună cu părinţii și psihologii școlari.

"Toţi copiii, toţi elevii trebuie sprijiniţi pentru a reuși. Cei care se confruntă cu probleme din zona sănătăţii mentale beneficiază de foarte puţină asistenţă, iar uneori sunt neglijaţi sau ignoraţi. Această carte le oferă profesorilor repere strategice și instrumente foarte utile pentru a contribui la bunăstarea mentală a celor cu care lucrează". – Prof. univ. dr. Lucian Ciolan, decan al Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, Universitatea din Bucureşti


William Dikel este profesor de psihiatrie la Universitatea din Minnesota ?i are o experienţă de trei decenii în consultanţă privind sănătatea psihică a elevilor.


Cuprins
Mulţumiri
Partea I: De ce vorbim despre sănătatea mentală a elevului?
Capitolul 1. Introducere
Capitolul 2: Spectrul clinic-comportamental

Partea a II-a: Amploarea tulburarilor de sănătate mentală care îi afecteaza pe copii si adolescenţi
Capitolul 3: Introducere generală în sănătatea mentală a copiilor
Capitolul 4: Tulburările afective
Capitolul 5: Tulburarea hiperactivitate/deficit de atenţie
Capitolul 6: Tulburări anxioase, tulburarea obsesivo-compulsivă şi stresul posttraumatic
Capitolul 7: Tulburarea uzului de substanţe
Capitolul 8: Tulburarea opoziţionism provocator şi tulburarea de conduită
Capitolul 9: Tulburarea de spectru autist
Capitolul 10: Tulburări psihotice
Capitolul 11: Strategii eficiente de predare pentru elevii cu probleme emoţionale sau de comportament

Partea a III-a: Şcoala — un cadru pentru sănătatea mentală
Capitolul 12: Lucrul cu elevii cu tulburări de sănătate mentală
Capitolul 13: Educaţia generală, educaţia specială
Capitolul 14: Cum abordează şcolile provocările legate de sănătatea elevilor
Capitolul 15: Sumar

Anexe
Anexa 1: Cine pune diagnosticul şi tratează tulburările psihiatrice ale copilului şi adolescentului?
Anexa 2: Evaluări complexe de sănătate mentală
Anexa 3: Manualul de Diagnostic şi Statistică al Tulburărilor Mentale (DSM)
Anexa 4: Psihoterapia pentru copii şi adolescenţi
Anexa 5: Utilizarea raţională a medicamentelor psihotrope
Referinţe
Lecturi recomandate