Cărti la 10 lei
A deveni o persoană

A deveni o persoană

Autor: Carl R. Rogers

Nr. de pagini: 560

ISBN: 978-973-707-244-3


Produsul nu este disponibil momentan

Titlul original: On Becoming A Person
Publicată de: Mariner Books, Houghton Mifflin Company
Limba originală: engleză
Traducere de: Anacaona Mîndrilă-Sonetto
Cuvânt înainte de: Florentina Palada
Anul apariţiei: 2008, 2014




Iniţiator al «psihoterapiei centrate pe client», Carl Rogers este autorul unor idei care dau conţinut abordării umaniste în psihoterapia şi psihologia contemporane: fiinţa umană are o dimensiune pozitivă care este actualizată prin atitudinea de acceptare necondiţionată din partea psihoterapeutului; operaţioanalizarea psihoterapiei (cele şase condiţii pentru schimbare); necesitatea interdisciplinarităţii (cu psihologia socială, etologie, existenţialism); importanţa cercetării empirice în psihoterapie.
Cititorul găseşte sinteza acestor idei în prezenta carte.

Carl R. Rogers (1902–1987) este considerat unul din cei mai importanţi şase psihologi ai secolului XX. A fost premiat de către American Psychological Association în 1956 pentru activitatea de pionierat în cercetarea empirică a psihoterapiei şi în 1972 pentru întreaga activitate profesională. Spre sfârşitul vieţii a fost nominalizat pentru Premiul Nobel pentru Pace.


Cuprins:

Prefaţă la ediţia în limba romană
Introducere
Pentru cititor


PARTEA ÎNTÂI Personal vorbind

„Ăsta sunt eu"
Evoluţia gândirii mele profesionale şi a filosofiei personale
Primii mei ani de viaţă
Colegiul şi educaţia ulterioară
Am devenit psiholog
Anii de la Rochester
Psiholog sau…?
Copiii mei
Anii de la Universitatea Ohio
Anii recenţi
Câteva învăţături semnificative

PARTEA A DOUA Cum pot să te ajut?

Câteva ipoteze privind facilitarea creşterii personale
O ipoteză generală
Relaţia
Motivaţia pentru schimbare
Rezultatele
O ipoteză de ansamblu privind relaţiile umane
Concluzie
Caracteristicile unei relaţii de ajutorare
Întrebarea
Răspunsurile date de cercetare
Studii despre atitudini
Relaţii „fabricate"
Două studii recente
Câteva comentarii
Cum pot să creez o relaţie de ajutorare?
Concluzie
Ce ştim despre psihoterapie — obiectiv şi subiectiv
Cunoştinţe obiective
Dinamica schimbării
Procesul
Rezultatele terapiei
Imaginea subiectivă
Experienţa terapeutului
Experienţa clientului

PARTEA A TREIA Procesul devenirii persoanei

Câteva direcţii evidente în terapie
Trăirea sinelui potenţial
Trăirea deplină a experienţei unei relaţii de afecţiune
Simpatia faţă de sine
Descoperirea faptului că miezul personalităţii este pozitiv
A fi una cu propriul organism, una cu propria experienţă
Comentariu de încheiere
Ce înseamnă să devii persoană
Procesul devenirii
Persoana care rezultă
O concepţie despre psihoterapie ca proces
Enigma procesului
?apte stadii ale procesului
Al doilea stadiu al procesului

PARTEA A PATRA O filosofie a persoanelor

„A fi acel sine care eşti cu adevărat". Concepţia unui terapeut
despre ţelurile personale
Direcţii adoptate de clienţi
Implicaţii sociale
Rezumat
Trimiteri bibliografice
Concepţia unui terapeut despre viaţa bună: persoana deplin funcţională
Caracteristicile procesului
Câteva implicaţii

PARTEA A CINCEA Obţinerea faptelor concrete: locul cercetării în psihoterapie

Persoane sau ştiinţă? O întrebare filosofică
Introducere
Esenţa terapiei prin prisma experienţei pe care o constituie
Esenţa terapiei din perspectiva ştiinţei
Câteva probleme
O concepţie modificată despre ştiinţă
O nouă integrare
Modificările personalităţii în psihoterapie
Trimiteri bibliografice
Terapia centrată pe client în contextul său de cercetare
Câteva studii ilustrative
Unele cercetări curente
Semnificaţia cercetării pentru viitor
Trimiteri bibliografice

PARTEA A ŞASEA Care sunt implicaţiile pentru viaţă?

Reflecţii personale despre predare şi învăţare
Învăţarea semnificativă — în terapie şi în educaţie
Învăţarea semnificativă în psihoterapie
Învăţarea semnificativă în educaţie
Condiţiile învăţării în psihoterapie
Procesul de învăţare în terapie
Implicaţii pentru educaţie
Câteva chestiuni de încheiere
Trimiteri bibliografice
Învăţarea centrată pe student aşa cum a trăit-o un participant
Abordarea nestructurată
Încurajarea gândirii
Importanţa acceptării
O nouă metodologie
Implicaţiile terapiei centrate pe client în viaţa de familie
Abordarea eşecurilor de comunicare — între persoane şi între grupuri
O formulare provizorie a unei legi generale
privind relaţiile interpersonale
Trimiteri bibliografice
Spre o teorie a creativităţii

PARTEA A ŞAPTEA Ştiinţele comportamentale şi persoana

Puterea tot mai mare a ştiinţelor comportamentale
Cunoştinţele ştiinţelor comportamentale
Trimiteri bibliografice
Locul individului în noua lume a ştiinţelor comportamentale

Trimiteri bibliografice
Anexă
Bibliografie cronologică
Recunoaşterea drepturilor