Descriere
	Copiii, aceste încântătoare fiinţe, fragile şi uneori problematice, sursă de bucurie dar şi de nesomn, îngrijorări, epuizare... Să-i disciplinezi, dar cum? S-au dus vremurile în care părintele atotputernic tuna şi fulgera împărţind pedepse, iar libertatea totală oferită copiilor s-a dovedit, de asemenea, periculoasă. Există, însă, o cale de mijloc, iar aceasta este metoda Brazelton.
	Scrisă cu empatie şi căldură Călătoria copilului tău spre autodisciplină oferă repere specifice fiecărui „punct de cotitură" din viaţa celui mic precum şi instrumentele necesare gestionării unor situaţii nedorite precum agresivitatea, minciuna, limbajul licenţios, crizele de furie, fuga de acasă, rivalitatea între fraţi, lupta pentru putere etc. Este un ghid necesar pentru părintele implicat, care doreşte nu doar să rezolve problema de moment, ci şi să-şi doteze copilul cu resursele necesare unei vieţi împlinite.
	
	T. Berry Brazelton, doctor în medicină, este profesor emerit de pediatrie clinică la Facultatea de Medicină a Universităţii Harvard. Autor a peste 200 de lucrări ştiinţifice, dr. Brazelton a scris 28 de cărţi destinate atât specialiştilor, cât şi publicului larg, printre care Nevoile esenţiale ale copiilor, publicată la Editura Trei.
	
	Joshua Sparrow este psihiatru, profesor asociat de psihiatrie clinică la Facultatea de Medicină a Universităţii Harvard. A tratat de-a lungul timpului mii de copii spitalizaţi pentru tulburări psihiatrice grave.
	
	
	Cuprins
	Prefață la ediția a doua 
	Introducere 
	
	Capitolul 1. Puncte de cotitură în disciplinarea copilului 
	Puncte de cotitură 
	„Cărămizile" disciplinei: primele 6 luni 
	De la 7 la 8 luni: apare nevoia de limite 
	De la 9 la 12 luni: cititul pe fețele părinților
	De la 12 la 14 luni 
	Al doilea an de viață
	Disciplina și dezvoltarea emoțională a copilului
	Dezvoltarea morală
	Stima de sine 
	Defensele: costul confruntării cu realitatea 
	
	Capitolul 2. O abordare asupra disciplinei 
	Amintirile părinților referitoare la disciplină 
	Adaptarea disciplinei la diferențele temperamentale 
	Influența exemplului propriu al părintelui
	Prețul umilirii copilului 
	Pedeapsa fizică
	Cum atragem atenția unui copil 
	Cum „citim" comportamentul unui copil
	Şansa de a se revanşa pentru comportamentul neadecvat 
	Forța consecințelor 
	Importanța unui front unit 
	Ajutorul din partea celorlalți 
	
	Capitolul 3. Cei cinci pași în învăţarea disciplinei 
	Pasul unu: Înțelegerea comportamentului neadecvat al copilului 
	Pasul doi: Descoperiți ce s‑a întâmplat
	Pasul trei: Confruntare, conținere și stabilirea limitelor 
	Pasul patru: Reacția copilului 
	Pasul cinci: Consecințele, reparația și iertarea 
	
	Capitolul 4. Modalităţi de disciplinare 
	Modalități de disciplinare care merită de obicei încercate 
	Modalități de disciplinare uneori utile
	Modalități de disciplinare inutile 
	
	Capitolul 5. Probleme comportamentale obișnuite 
	Căutarea constantă a atenției 
	Implorări și smiorcăieli 
	Mușcatul, lovitul cu mâna, cu piciorul și zgâriatul 
	Intimidarea (bullying) 
	Trișatul 
	Sfidarea
	Nesupunerea 
	Minciuna 
	Luptele pentru putere 
	Fuga de acasă 
	Problemele de separare 
	Rivalitatea dintre frați 
	Copiii „răsfățați" 
	Furtul 
	Înjurăturile și limbajul obscen
	Copiii care răspund obraznic 
	Accesele de furie
	Pâra
	Tachinarea 
	
	Capitolul 6. Provocări disciplinare frecvente
	Tehnologia digitală 
	Problemele de sănătate 
	Presiunile școlare 
	Presiunile economice cu care se confruntă familiile 
	Bunicii și disciplina
	Părinții singuri 
	
	Bibliografie 
	Mulțumiri