Educație și Formare
Consilierea și orientarea în curriculumul școlar gimnazial (e-book, gratuit). Studiu comparativ

Consilierea și orientarea în curriculumul școlar gimnazial (e-book, gratuit). Studiu comparativ

Autor: Institutul de Științe ale Educației, Coord. Speranța Țibu

Nr. de pagini: 244

ISBN: 978-606-40-0373-7


Acest produs este gratuit!

Contribuitori: Angela Andrei, Delia Goia, Petre Botnariuc, Mihai Iacob, Andreea Scoda, Andra Făniță
Anul apariției: 2018


Descarcă de AICI cartea în format electronic!


La începutul anului 2016, Ministerul Educației Naționale a aprobat noile planuri cadru pentru învățământul gimnazial, clasele V–VIII. Disciplina Consilierea și dezvoltarea personală poate fi regăsită în noile planuri cadru pentru învățământul gimnazial, având alocată 1 oră pe săptămână în fiecare dintre clasele V–VIII.
Cercetarea din prezentul volum a fost derulată de specialiști ai Institutului de Științe ale Educației (București) pe parcursul anului 2016 și a avut în vedere sprijinirea procesului de elaborare a noilor programe școlare de Consiliere și dezvoltare personală pentru gimnaziu prin realizarea unui studiu de fundamentare a construcției acestora, plecând de la sinteza literaturii de specialitate și de la unele studii de caz privind includerea consilierii în curriculumul școlar din alte țări.
Lucrarea de față prezintă rezultatele cercetării și oferă clarificări utile pentru actorii interesați de teoria și practica acestui domeniu: consilieri școlari, cadre didactice, directori, părinți, decidenți sau cercetători.

Dr. Speranța Lavinia Țibu, coordonatoarea prezentului volum, este șeful Laboratorului de Consiliere și Management Educațional din cadrul Institutului de Științe ale Educației din București. Este autoarea mai multor cărți și articole dedicate consilierii școlare și orientării în carieră.


Cuprins

Rezumat

1. Oportunitatea unui curriculum de Consiliere și orientare
2. Coordonatele cercetării


3. Dezvoltarea competențelor noncognitive la elevi
3.1. Ce sunt competențele noncognitive
3.2. Competențe noncognitive dezvoltate în școală
3.3. Importanța dezvoltării competențelor noncognitive
3.4. Proiectarea curriculară și competențele noncognitive
3.5. Condiții pentru dezvoltarea competențelor noncognitive la elevi
3.6. Evaluarea competențelor noncognitive

4. Consilierea și orientarea în curriculumul școlar

4.1 Contextul internațional
4.2. Studii de caz
4.2.1. România
4.2.2. Danemarca
4.2.3. Finlanda
4.2.4. Irlanda
4.2.5. Republica Coreea
4.2.6. Statele Unite ale Americii
4.3. Analiza comparativă a integrării Consilierii și orientării în curriculumul școlar

5. Practici în contextul românesc
5.1. Rezultatele anchetelor pe bază de chestionar
5.2. Rezultatele atelierelor din cadrul Conferinței Euroguidance 2016

6. Concluzii

7. Recomandări
7.1. Proiectarea programelor școlare de consiliere și dezvoltare personală
7.2. Implementarea programelor școlare de consiliere și orientare

Bibliografie
Anexă


   
Acest site foloseşte cookies. Continuarea navigării presupune că eşti de acord cu utilizarea cookie-urilor. Află detalii.
Am înţeles