Psihologie practică
Întârzierile de vorbire la copii. Un simptom sau o etapă?

Întârzierile de vorbire la copii. Un simptom sau o etapă?

Autor: Stephen M. Camarata

Nr. de pagini: 256

ISBN: 978-606-719-820-1


-25% Reducere Pret vechi: 33.00RON 24.75 RON

Titlul original: Late-Talking Children. A Symptom or a Stage?
Traducere din engleză: Radu Filip
Anul apariţiei: 2016
Format: 130 x 200 mm, paperback


„Micuțul meu nu vorbește încă" este o frază pe care logopezii, medicii sau psihologii o aud adesea în cabinetul lor de consultații; este o îngrijorare din ce în ce mai mare a părinților unui copil, pe măsură ce acesta se îndepărtează de vârsta la care sunt rostite, de regulă, primele cuvinte. Uneori, îngrijorarea e justificată: întârzierea de vorbire poate fi simptomul unei tulburări dizabilitante, cum ar fi autismul. Alteori, avem de-a face doar cu o etapă în evoluția normală a copilului.

În cartea sa, care este utilă nu numai părinților, ci și psihologilor, pedagogilor și pediatrilor, inspirată din propria experiență de copil cu întârziere de vorbire, de părinte a unui copil astfel diagnosticat și de terapeut, Stephen Camarata descrie caracteristicile și cauzele întârzierii vorbirii și prezintă o serie de studii ce atestă evoluția performanțelor lingvistice ale copiilor la care vorbirea debutează mai târziu.


Stephen Camarata este specialist în dezvoltarea copilului, profesor de psihiatrie și de științele vorbirii și auzului. A publicat peste 70 de articole și capitole de carte despre evaluarea și tratarea autismului și sindromului Down, principalele sale domenii de interes.


Cuprins


Prefaţă
Mulţumiri

Capitolul unu. Un simptom sau o etapă?
Capitolul doi. Ce ştim despre copiii cu întârzieri de vorbire?
Capitolul trei. Copiii cu întârzieri de vorbire şi autismul
Capitolul patru. Lecţii ale autismului: şarlatani, cauze false şi remedii îndoielnice
Capitolul cinci. Sindromul Einstein
Capitolul șase. Diagnostice şi pericole
Capitolul șapte. Serviciile timpurii din copilărie
Capitolul opt. Serviciile de educaţie specială: norme legale versus practică
Capitolul nouă. Parcurgerea şcolilor
Capitolul zece. Îmbinarea tuturor lucrurilor