Psihologie practică
Învăţăm tot timpul

Învăţăm tot timpul

Autor: John Holt

Nr. de pagini: 208

ISBN: 978-606-40-0548-9


-15% Reducere Pret vechi: 35.00RON 29.75 RON

Titlul original: Learning All The Time
Limba originală: engleză
Traducere: Cristina Călărășanu
Anul apariţiei: 2018
Format: 130 x 200 mm, paperback


E necesar oare ca învățarea să se producă într-un cadru fix, după anumite reguli, sau învățăm oricând, la fel de natural precum respirăm, din ceea ce trăim și din ceea ce vedem zi de zi în jurul nostru? E nevoie să împingem copiii de la spate și să intervenim cu stimulente sau pedepse pentru ca ei să învețe? Nicidecum. „Învățarea chiar e distractivă", ne spune John Holt, cu atât mai mult cu cât e încurajată de curiozitatea inerentă copiilor și de dorința lor de a face lucrurile „ca oamenii mari". În această carte, autorul aduce numeroase exemple și oferă metode ingenioase pentru a ajuta copiii să nu se blocheze în mecanismele ruginite ale educației formale. El vorbește despre deprinderea scris-cititului, a aritmeticii, a muzicii, a științelor – întorcându-se în permanență la aplicațiile practice ale acestora și la bucuria pe care o generează atunci când se transformă în abilități. Rândurile sale transmit optimism, încredere și, mai ales, dragoste pentru cei mai mici dintre noi – susținând ideea că învățarea se produce firesc și cu rezultate din cele mai bune, atunci când nu e îngrădită și compartimentată.

John Holt (1927–1985), apreciatul reformator al sistemului tradiţional de învăţământ din SUA, a promovat şcolarizarea la domiciliu şi a devenit celebru pe întregul mapamond în 1964 odată cu volumul How Children Fail (Cum eşuează copiii). De același autor, a mai apărut la Editura Trei, Cum învață copiii (2015).


Cuprins

John Holt de George Dennison
Cuvânt înainte al editorului

Capitolul unu. Scris‑cititul
Citind cu încredere
Treizeci de ore
Descoperind literele
Explorând cuvintele
Pregătindu‑ne pentru citit
Inventând roata
Cuvinte în context
Sunete sensibile
Cum să nu învăţăm să citim
Cum să nu învăţăm să scriem: cu Big Bird
Ortografia
Scrisul de mână
Cetăţean în lumea cărţilor


Capitolul doi. Acasă cu numerele
Număratul
Adunarea şi scăderea
O numărătoare manuală
Abstractizările
Înmulţirea
Acele tabele uşoare
Înmulţind numere mari
Fracţii
Despre „infinit"
Matematică de contrabandă
Finanţele familiei
Rezolvarea problemelor
Călăritul, vânătoarea şi aritmetica


Capitolul trei. Copiii mici, cercetători ştiinţifici
Puzzle‑uri
A crea cunoaştere
A construi înţelegerea
Făcând propriile noastre legături
Lecţii pe teren

A dota lumea cu semnificaţie

Capitolul patru. Iubind muzica
Încă o şansă
Începând devreme
Despre exerciţiu
Suzuki
Au blocat toate ieşirile
Sentimentele în muzică


Capitolul cinci. Ce pot face părinţii
Vocile adulţilor
O educaţie nesolicitată
Puterea exemplului
Predarea, o ştiinţă naturală
A cui mână dreaptă?
Corectarea greşelilor
Fanii laudelor
Ajutorul nedorit
Concluzii


Capitolul şase. Natura învăţării
Trei metafore capcană
A învăţa înseamnă a da sens lucrurilor
A trăi învăţând
Fiecare oră de peste zi

   
Colectie coordonata de Prof. Dr. Vasile Dem Zamfirescu
   
Colectie coordonata de Prof. Dr. Vasile Dem Zamfirescu
Acest site foloseşte cookies. Continuarea navigării presupune că eşti de acord cu utilizarea cookie-urilor. Află detalii.
Am înţeles