Psihologie practică
Alegerea potrivită în dragoste. Forța inconștientului

Alegerea potrivită în dragoste. Forța inconștientului

Autor: Bruno Humbeeck

Nr. de pagini: 288

ISBN: 978-606-719-986-4


-10% Reducere Pret vechi: 35.00RON 31.5 RON

Titlul original: LE BON CHOIX AMOUREUX: LA FORCE DE L'INCONSCIENT
Traducere din franceză de Ana Mihăilescu
Anul apariţiei: 2017
Format: 130 x 200 mm, paperback


Ce ne determină să alegem un anumit bărbat, o anumită femeie? Există oare o alegere potrivită sau totul e hazard? Si oare cum eroii unor romane atât de îndrăgite, precum Amantul doamnei Chatterley sau Mânăstirea din Parma, au ajuns să-şi ţeasă poveştile de dragoste?
Să ne imaginăm relaţia noastră de iubire ca pe o casă. Şi, construind-o, avem libertatea de a începe de oriunde dorim: de la fundaţia săpată adânc în pământ, de la acoperiş sau de la parterul confortabil, trecând apoi la alte etaje, mai mult sau mai puţin atrăgătoare iniţial. În arhitectura unui cuplu, aceste planuri au o semnificaţie proprie şi spun câte ceva despre cei care le clădesc. Chestionarele şi testele pe care le veţi găsi în acest volum vă vor ajuta să vă evaluaţi compatibilitatea cu celălalt într-o relaţie incipientă şi să vă cunoaşteţi mai bine "casa" propriului cuplu, pentru a vă putea bucura împreună de ea cât mai deplin. E o carte pentru oameni singuri, ce încă îşi caută perechea, dar şi pentru cuplurile deschise spre autoexplorare.

Bruno Humbeeck, psihopedagog şi cercetător la Universitatea din Mons, are o bogată experienţă în consilierea şi pedagogia familială şi este autorul a numeroase lucrări despre rezilienţă, educaţie familială şi relaţia şcoală–familie. De același autor, la Editura Trei a mai apărut Suferinţa din dragoste. Povestea maturizării adolescenţilor.


Cuprins
Cuvânt-înainte
Introducere

Partea I. A alege din dorință, a alege pe viață

Capitolul 1. Arhitectura unei alegeri în dragoste

O arhitectură
O alegere
O iubire
Să‑ți spui o poveste și să faci din ea un adevărat film

Capitolul 2. Patru povești de iubire de acum, patru romane nemuritoare

De ce ne fascinează romanele?
Cum ne modelează romanele?
Iubirea‑plăcere, antidot la iubirea anhedonică: povestea lui Charlotte, o Constance contemporană
Iubirea‑pasiune/atașament, antidot la iubirea împotmolită: povestea Evei, o Emma contemporană
Iubirea confortabilă, antidot la iubirea incomodă: povestea Lizei, o Lizzy contemporană
Iubirea romanțată, antidot la iubirea fără poveste: povestea lui Patrice, un Fabricio contemporan

Partea a II‑a. Fundamentele alegerilor noastre în dragoste

Capitolul 3. Un pic de arheologie


Capitolul 4. Pivnița și cotloanele ei întunecate: inconștientul biologic
A face senzație, a face impresie: o veșnică problemă de farmec
De la miros la văz: sub imperiul simțurilor
Cum intrăm într‑o mare iubire pe poarta... pivniței?

Capitolul 5. Parterul și dulapurile lui: inconștientul psihologic
Emoțiile, poarta de intrare a sentimentelor
O emoție: ușa de intrare la parter
O stare sufletească: primii pași în vestibul
Pasiunea în dragoste care se dezlănțuie: o intrare năvalnică în living Sentimentul de dragoste care se construiește: instalarea pe îndelete în living Instalarea pe îndelete direct în living, fără zarvă și fără pasiune: forța calmă și delicatețea emoțiilor remanente
A‑ți cunoaște sentimentele scotocind prin dulapuri

Capitolul 6. Primul etaj și perdelele sale duble: inconștientul social
Alegerea „între‑noi": principiile endogamiei
Sociologia unui clar de lună
De la filtrul de iubire la filtrul amoros
Ascuns după perdea: habitusul amoros

Capitolul 7. Acoperișul și țiglele sale, printre care se vede cerul: inconștientul imaginar
Imaginația creativă: arta de a transpune în imagini scenariile
Primii pași în imaginar: aria tranzițională
Scenarii care să permită imaginației să își ia zborul
Imagini care să dea aripi poveștilor noastre de iubire

Concluzii
O schemă, pentru a nu da greș
Câteva sfaturi, trucuri și șiretlicuri... pentru a nu pune capăt poveștii Referințe bibliografice
Testați-vă iubirea!