Psihologie practică
Burn-outul copiilor. Cum să nu-i lăsăm să clacheze

Burn-outul copiilor. Cum să nu-i lăsăm să clacheze

Autor: Béatrice Millêtre

Nr. de pagini: 160

ISBN: 978-606-40-0118-4


-10% Reducere Pret vechi: 29.00RON 26.1 RON

Titlul original: Le burn-out des enfants. Comment eviter qu'ils ne craquent
Traducere din franceză de Ana Mihăilescu
Anul apariţiei: 2017
Format: 130 x 200 mm, paperback


Oare numai adulții să fie victime ale stresului contemporan? Sau, treptat, efectele acesteia se răsfrâng și asupra copiilor, care încep să resimtă partea întunecată a goanei după performanță? În cartea sa extrem de actuală, Béatrice Millêtre pune tranșant problema burn-outului în rândul copiilor și a sensului acestuia: necesitatea de a recunoaște, atât de-o parte cât și de alta, că lucrurile nu mai pot continua în același fel, că sănătatea fizică și psihică a copilului trebuie să primeze oricăror alte considerente. Ea se adresează pe rând părinților și adolescenților, arătându-le părinților de ce și cum ar trebui să reducă presiunea pe care o pun asupra fiilor și fiicelor lor, iar adolescenților, cum să o scoată la capăt, atunci când sunt pe punctul de a se împotmoli.
Cu exemple, desene, scheme și chestionare, scrisă într-un mod cald și apropiat, această carte constituie un instrument util pentru orice părinte sau viitor părinte, ca și pentru orice adolescent în căutarea propriei deveniri.

Béatrice Millêtre este doctor în psihologie, specialist în științe cognitive și psihoterapeut.

Cuprins

Identificarea reperelor
Introducere
Arletta, Jules, Paul, Sacha, Élise și toți ceilalți: cine sunt ei?

Burn‑out?

Motivele clacării

Prea mari, prea de timpuriu: megamorfismul
Absența identității
Muncă fără rezultate
Incomprehensiunea
Copii care nu mai sunt decât obiecte ale reușitei…
Copii suprasolicitați, subsolicitați, prost solicitați
Prea blânzi
Părinți suprainvestiți, subinvestiți, prost investiți în viața copiilor
Cu frica în oase
Omniprezența celorlalți
Incomprehensiunea sistemului

Sensul burn‑outului

Erorile părinților

Injoncțiunea paradoxală
Credințele false și erorile de logică
Negarea realității și lipsa spiritului critic

Eu, ca părinte, am responsabilitatea de a‑l ajuta pe copilul meu să se vindece și să nu îl las să clacheze
Nu mă culpabilizez
Repere pentru a‑mi ajuta copilul
Îmi pun câteva întrebări
Nu fac „cum face toată lumea“
Nicăieri nu este mai bine ca la bunica
Sensul vieții
Aveți încredere în copil
Planuri de carieră, planuri himerice
A împărtăși: cuvântul‑cheie

Eu, ca tânăr, am datoria să o scot la capăt
După ploaie, răsare soarele
Sunt tolerant față de mine însumi
Nu sunt nul/Am calități
Ruminez la nesfârșit
Nu mă culpabilizez
Ceilalți nu sunt nici tontălăi, nici machiavelici, iar lumea nu este chiar așa de „neagră“
Învăț să comunic mai bine
Sensul vieții mele
Orice alegere este permisă și toate orizonturile sunt deschise
Ce înseamnă să îți fie bine?

Reflectați împreună
Concluzii

   
Colectie coordonata de Prof. Dr. Vasile Dem Zamfirescu

   
Colectie coordonata de Prof. Dr. Vasile Dem Zamfirescu