Descriere
Cum poți să-i spui "nu" șefului tău când îți cere imposibilul? În ce fel te impui acasă, în fața partenerului sau a copiilor rebeli? Cum să ceri atenția cuvenită din partea medicului sau vânzătorului care te ignoră? Dacă dorești ca vocea ta să fie ascultată, nu e cazul să devii agresiv sau amenințător, susțin autorii acestei cărți. Din contră, asertivitatea înseamnă să arăți că ești în stare să-l asculți pe celălalt și să-i înțelegi punctul de vedere. Dar mai presupune și să-ți cunoști punctele forte, să fii mai realist și mai flexibil în gândire (pentru a negocia soluții "reciproc avantajoase"), precum și să știi cum să transmiți, prin limbajul corporal, fermitate și încredere de sine. Pornind de la scenarii concrete, de la serviciu sau din viața familială și socială, autorii oferă acele instrumente prin care vei putea să-ți iei viața în mâini, păstrând totodată o relație armonioasă cu cei din jur.
Conrad și Suzanne Potts, cofondatori ai companiei engleze de consultanță TeamSkills, sunt instructori de management și consilieri de dezvoltare personală cu peste 25 de ani de experiență.
Cuprins
Introducere
Partea întâi
1. Ce este asertivitatea?
2. Avantajul reciproc (win‑win)
3. Totul se petrece în mintea noastră
4. Comunicarea asertivă
Partea a doua
5. Cum să obții respectul cuvenit la locul de muncă
6. Cum să‑i ajuți pe ceilalți să‑și atingă întregul potențial la locul de muncă
7. Cum să faci față unui comportament dificil și să gestionezi conflictele
8. Cum să fii asertiv în cadrul ședințelor și al prezentărilor
9. Familiile — cum procedăm cu ele?
10. Prieteni, vecini și evenimente sociale
11. Cum să obții serviciile pe care le meriți
Cum să-ți menții asertivitatea. Păstrează-ți încrederea de sine și starea de bine
Mulțumiri