Psihologie practică
Anii magici. Cum să înţelegem și să rezolvăm problemele copiilor

Anii magici. Cum să înţelegem și să rezolvăm problemele copiilor

Autor: Selma H. Fraiberg

Nr. de pagini: 408

ISBN: 978-973-707-290-0


Produsul nu este disponibil momentan

Titlul original: The Magic Years, Understanding And Handling The Problems Of Early Childhood
Publicată de: SCRIBNER / an Imprint of Simon & Schuster, Inc.
Limba originală: engleză
Cu o introducere de: T. Berry Brazelton
Traducere de: Marilena Dumitrescu
Anul apariţiei: 2009




O carte care ajunge la a 50-a ediţie, cum este cartea de faţă, devine clasică şi nu mai este afectată de trecerea timpului. Încă de la prima ediţie, descrierea şi explicarea primilor ani din viaţa copilului, împreună cu recomandările pentru părinţi, medici şi educatori, au reţinut atenţia celor interesaţi. Pentru copilul mic, lumea poate fi foarte interesantă, dar şi instabilă sau înspăimântătoare. Autoarea reuşeşte să-l familiarizeze pe cititor cu mintea copilului, arătându-i cum se confruntă cu lumea şi cum învaţă să-i facă faţă.
«Un expert cu darul de a descrie cum se maturizează copiii de la naştere până la vârsta de şase ani… prezintă teoriile şi faptele legate de alimentaţie, vorbire, educaţie sexuală, fantezie, autocontrol, spaimă şi alte subiecte, folosind termenii practici ai vieţii de zi cu zi.»
Parents Magazine

«Volumul Anii magici este de departe cea mai bună descriere a acestei perioade de dezvoltare de la începutul vieţii.»
Mental Health Bulletin

Selma H. Fraiberg a fost profesor la Facultatea de Medicină din Michigan, psihoterapeut şi psihanalist de copii.


Cuprins
Introducere de T. Berry Brazelton
Prefaţă

PARTEA I: INTRODUCERE
Totul despre vrăjitoare, căpcăuni, tigri şi sănătatea mentală
Fabulă
Ce este sănătatea mentală?
Ce este anxietatea?
În primul rând: un protector uman împotriva pericolului
Eul se apără de pericol
„Tigrul care râde"
Copilul mic, om de ştiinţă
Imaginaţia, intelectul şi sănătatea mentală

PARTEA A II-A: PRIMELE OPTSPREZECE LUNI
Nu mai picoti şi fii atent
Nou-născutul
De ce zâmbeşte copilul?
Lumea ca un puzzle
Despre a deveni o persoană
Cazul obiectului care dispare
Deplasarea şi perspectivele
Locomoţia şi sinele solitar
Sosesc misionarii
La optsprezece luni
Civilizarea şi nemulţumirile ei
La ce e bună teoria?
Programul de hrănire şi teoriile legate de acesta
Tulburări legate de anxietatea de separare.
Activitatea aduce cu sine şi probleme
Introducere în educaţia sfincteriană
Câteva tulburări legate de educaţia sfincteriană
Prevenirea tulburărilor prin detectarea lor din timp

PARTEA A III-A: OPTSPREZECE LUNI, PÂNĂ LA TREI ANI
În Brobdingnag
Magicianul
Abracadabra
Călătorie în Brobdingnag
Magia şi ştiinţa
„Eu"
Educaţia în spiritul realităţii
Formarea conştiinţei
Punctele slabe ale sistemului de control
Să-l ajutăm pe copil să-şi depăşească spaimele

PARTEA A IV-A: DE LA TREI LA ŞASE ANI
O schimbare în centrul universului
Către vârsta raţiunii
Oameni şi şoareci
„Cine sunt eu?" „De unde vin?"
Despre Complexul Oedip
Educaţia pentru iubire
Semnificaţia educaţiei sexuale
Dilema părinţilor
Până unde ar trebui să satisfacem curiozitatea copilului
Despre transmiterea informaţiilor referitoare la sex
Rolul educativ al părinţilor în etapa oedipiană
Identificarea
Despre a fi fată
Despre a fi băiat
Formarea conştiinţei
Zorii conştiinţei
Disciplina
Oprimat
Psihologia pedepsei
Dobândirea valorilor morale
Dreptul de a simţi

PARTEA A V-A: CONCLUZII
Spre viitor
Tot felul de destine
Lecţii din laboratoarele erorilor şi dezastrelor umane
Lecţii dintr-o instituţie model
Ne putem asigura împotriva nevrozei?