Educație și Formare
Teorii contemporane ale învățării. Autori de referință

Teorii contemporane ale învățării. Autori de referință

Autor: Coord. Knud Illeris

Nr. de pagini: 424

ISBN: 978-606-719-059-5


Produsul nu este disponibil momentan

Titlul original: Contemporary Theories of Learning. Learning theorists… in their own words
Publicată prin acord cu Agenţia Literară Livia Stoia
Limba originală: engleză
Traducere de: Zinaida Mahu
Anul apariţiei: 2014

Format: 145 x 205 mm, paperback




16 somităţi din ştiinţele educaţiei îşi prezintă cele mai inovatoare cadre teoretice şi cele mai influente contribuţii din domenii precum achiziţia conţinuturilor, dezvoltarea umană sau studiul cultural şi social al procesului învăţării. Cu un accent aparte pus pe instruirea continuă, dar şi pe natura experienţială şi transformativă a învăţării, textele din acest volum familiarizează profesorii şi cercetătorii cu cele mai proaspete idei şi curente din teoriile educaţiei. Dintre autorii de referinţă prezenţi în această antologie nu lipsesc Howard Gardner, Jerome Bruner, Peter Jarvis, Etienne Wenger, Jack Mezirow ş.a.

Învăţarea e „treaba" tuturor: profesori şi elevi din sistemul de educaţie, adulţi angajaţi în procese de formare profesională, manageri conştienţi de avantajul comparativ dat de excelenţa şi creativitatea angajaţilor, consultanţi în procese de învăţare (traineri, mentori, consilieri). Knud Illeris ne pune la dispoziţie o selecţie excepţională de autori de mare prestigiu şi texte fundamentale care au marcat înţelegerea pe care o avem azi cu privire la procesele de învăţare. Un motiv în plus să „luăm de bună" această carte este că ilustrează perspectiva unui autor scandinav, iar sistemele de educaţie şi formare de acolo reuşesc să îmbine cel mai bine performanţa în învăţare cu fericirea şi starea de bine.
- Prof. univ. dr. Lucian Ciolan, coordonatorul colecţiei „Educaţie şi formare", decanul Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, Universitatea din Bucureşti

Knud Illeris
este profesor emerit al Universităţii din Aarhus (Danemarca) şi autor al lucrării How We Learn, o referinţă pentru cercetarea învăţării la adulţi.



Cuprins:


Introducere la colecția „Educație și formare"
Introducere


Capitolul 1. O înţelegere cuprinzătoare a învăţării umane
Knud Illeris

Capitolul 2. Cum înveţi să fii o persoană în societate: învăţând să fiu eu
Peter Jarvis

Capitolul 3. Cum se transformă „forma"? O abordare a învăţării transformative din perspectiva constructivistă a dezvoltării umane
Robert Kegan

Capitolul 4. Învăţarea prin expansiune: spre o reconceptualizare a învăţării bazată pe teoria activităţii
Yrjö Engeström

Capitolul 5. Pragmatismul: o teorie a învăţării pentru viitor
Bente Elkjaer

Capitolul 6. O privire de ansamblu asupra învățării transformatoare
Jack Mezirow

Capitolul 7. Abordări multiple ale cunoașterii

Howard Gardner

Capitolul 8. Învă?area biografică în cadrul noului discurs despre învățarea continuă
Peter Alheit

Capitolul 9. Ciclurile vieții și ciclurile învățării
John Heron

Capitolul 10. Învățarea continuă ca o tehnică a sinelui
Mark Tennant

Capitolul 11. Cultură, minte și educație
Jerome Bruner

Capitolul 12. Experiență, pedagogie și practici sociale
Robin Usher

Capitolul 13. „Probleme normale de învățare" ale tinerilor: în contextul convingerilor culturale implicite
Thomas Ziehe

Capitolul 14. Practica învățării
Jean Lave

Capitolul 15. O teorie socială a învățării
Etienne Wenger

Capitolul 16. Învățarea tranzițională și consilierea reflexivă pentru carieră: a învăța pentru a te angaja
Danny Wildemeersch și Veerle Stroobants